Polityka zgłaszania nieprawidłowości Kingspan

Polityka zgłaszania nieprawidłowości Kingspan
Wspieranie przejrzystości i otwartości

Mając na uwadze zachowanie prawidłowego i bezpiecznego zarządzania w Kingspan, zwiększenie skuteczności działań zmierzających do ograniczenia ryzyka na wszystkich szczeblach organizacyjnych oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu ochrony sygnalistów, Corotop S.A. wprowadził Politykę zgłaszania nieprawidłowości.

Polityka przedstawia naszą wewnętrzną procedurę zgłoszeń i określa zasady zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony sygnalisty. Przez sygnalistę w Polityce rozumie się osobę fizyczną, która zgłasza naruszenie prawa w kontekście związanym z pracą, niezależnie od zajmowanego stanowiska, formy zatrudnienia lub współpracy, przedsiębiorcę, prokurenta, wspólnika, członka organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, osobę wykonującą pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, stażystę, wolontariusza, praktykanta. Politykę stosuje się także do sygnalisty przed nawiązaniem stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w podmiocie prawnym lub na rzecz tego podmiotu, lub pełnienia służby w podmiocie prawnym lub już po ich ustaniu.

Przez naruszenia prawa, które rozpatrywane będą zgodnie z Polityką, rozumie się wyłącznie działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, odnoszące się do: korupcji, zamówień publicznych, usług, produktów i rynków finansowych, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwa i zgodności produktów, bezpieczeństwa transportu, ochrony środowiska, ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego, bezpieczeństwa żywności i pasz, zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia publicznego, ochrony konsumentów, ochrony prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych, interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej, rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy publicznej oraz opodatkowania osób prawnych.

Zaleca się, aby sygnaliści najpierw przekazywali swoje pytania, dzielili się swoimi wątpliwościami, sugestiami lub skargami z odpowiednim pracownikiem Corotop S.A. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, zachęca się do korzystania z systemu zgłaszania EthicsPoint:

https://secure.ethicspoint.eu/domain/media/en/gui/106845/index.html

 

Szczegółowe zasady przyjmowania zgłoszeń określa Polityka dostępna pod linkiem.

Wszelkie nieprawidłowości, wykraczające poza zakres Polityki, należy zgłaszać w sposób opisany pod linkiem.